Tutup Iklan Close Ad

Bengang Dengan Jiran, Sampai Sanggup Bina Tembok Besar Depan Rumah


Sejak Februari yang lalu, seorang penghuni sebuah rumah di Desa Sudimoro, Kabupaten Jombang di Jawa Timur ini terpaksa hidup terkurung gara-gara tembok besar yang dibina jirannya.

Siti Khotijah, 35, dan Abdul Karim, 40, tinggal bersama dengan anak mereka di rumah berkenaan sejak 2006, di atas tanah pemberian orang tua Siti. Pada mulanya, mereka tidak mempunyai sebarang masalah dengan jiran tertangga sehinggalah Siti mencuci kenderaan miliknya dan air cucian itu mengalir masuk ke halaman rumah jirannya.

Ekoran daripada kejadian itu, jiran Siti bertindak membina tembok besar setinggai 1 meter dan lebar 6 meter dihadapan rumah Siti.

Meskipun kesal dengan tindakan jirannya, Siti dan keluarga terpaksa melalui ruang sempit itu setiap hari dan pihak berkuasa tempatan terpaksa campur tangan bagi menyelesaikan masalah tersebut.

“Awal-awal lagi dia cari pasal dengan saya. Saya berasa jengkel apabila dia sering mengata saya sebagai pencuri tanah. Bukan sebulan dia, tapi sampai 7 bulan”, katanya seperti dipetik dari Kompas.com.

Namun, pada Jumaat lalu, tembok berkenaan telah dirobohkan selepas rundingan melibatkan pihak berkuasa tempatan bersama dua keluarga ini.

 

Sumber: Kompas.com


Like it? Share with your friends!

0
Your reaction?
Haha! Haha!
0
Haha!
OMG OMG
0
OMG
WOW WOW
0
WOW
SEDIH SEDIH
0
SEDIH
TAKUT TAKUT
0
TAKUT
BEST BEST
0
BEST

Bengang Dengan Jiran, Sampai Sanggup Bina Tembok Besar Depan Rumah

log in

reset password

Back to
log in