Masih Berani Tak Gunakan Helmet Lepas Tengok Foto-Foto Ini?


Semua orang tahu ianya menjadi satu kesalahan jika anda tidak menggunakan helmet ketika menunggang motosikal. Ini kerana mereka lebih takut disaman polis bukannya takut berlakunya kemalangan. Tak gitu?

Tahukah anda memakai topi keledar adalah sangat penting untuk keselamatan diri. Helmet berfungsi untuk mengurangkan risiko kecederaan di kepala dari impak kemalangan. Tak kisahlah masa naik motosikal mahupun basikal ataupun ke tapak pembinaan sekalipun. Apa-apa pun anda perlu utamakan keselamatan diri.

Kami yakin lepas anda tengok foto-foto ni mesti tak nak langsung tanggalkan helmet tu. Baik cegah sebelum parah!

#1 Kalau takde helmet, habis dah muka anda tu.

#2 Bahaya! Nasib baik ada helmet tu kalau tak dah berlubang kepala tu.

#3 Sebab-sebab macam ni lah kita kena gunakan helmet ketika menunggang basikal.

#4 Malang tak berbau.

 

Sumber

 


Like it? Share with your friends!

0
Your reaction?
Haha! Haha!
2
Haha!
OMG OMG
2
OMG
WOW WOW
2
WOW
SEDIH SEDIH
2
SEDIH
TAKUT TAKUT
0
TAKUT
BEST BEST
0
BEST

Masih Berani Tak Gunakan Helmet Lepas Tengok Foto-Foto Ini?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

log in

reset password

Back to
log in